Οκτώβριος 24, 2010
Βουκουρέστι.
Οι εκπρόσωποι των υπουργείων μεταφορών από επτά ευρωπαϊκές χώρες – Λιθουανία, Πολωνία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Ελλάδα- υπέγραψαν την Παρασκευή στο Lancut της Πολωνίας τη δήλωση «CARPATIA VIA» - «ΚΑΡΠΑΘΙΑ ΟΔΟΣ», για τη δημιουργία μια συντομότερης διαδρομής κατά μήκος του άξονα βορρά-νότου, γράφει η ρουμανική ‘ΧοτΝιουζ’.
Η υπογραφή της Διακήρυξης αυτής – «Declaratiei Via Carpatia» είναι ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη των μεταφορικών σχέσεων μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, στην τρέχουσα αναθεώρηση της πολιτικής του δικτύου μεταφορών, δήλωσε ο υπουργός μεταφορών και υποδομών, Boagiu.
Πρόσθεσε ακόμη ότι ένα στοιχείο, που δεν είναι αμελητέο για την μελλοντική ανάπτυξη της «Καρπάθιας Οδού», εκτός από τη χρήση της από τα κράτη που εμπλέκονται σε αυτήν, είναι και η δημιουργία νέων οδών που θα συνδέουν την οδό αυτή, με άλλες ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες».
Αρχικά η «Καρπάθια Οδός» είχε προγραμματιστεί για τη διασύνδεση τεσσάρων χωρών: της Λιθουανίας, της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Ουγγαρίας. Στη διαδρομή όμως του σχεδίου συμπεριελήφθησαν η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Ελλάδα.
Στην κοινή δήλωσε οι υπουργοί μεταφορών των επτά χωρών αποδέχθηκαν στην συνολική πρόταση να συμπεριληφθεί και η οδική σύνδεση με τη ‘Καρπάθια Οδό’ του λιμανιού της Κωνστάντζας για σύνδεση της Μαύρης Θάλασσας με την Βαλτική Θάλασσα και την κατασκευή μικτής γέφυρας στο Δούναβη για οδική και σιδηροδρομική σύνδεση που θα ενώνει τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.
Στο δημοσίευμα δεν καθορίζει σε ποιο σημείο της Ελλάδας θα καταλήγει η ‘Καρπάθια Οδός’, αλλά ένα τέτοιο μεγαλόπνοο έργο θα συνδέεται οπωσδήποτε με την ‘Εγνατία Οδό’ και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος