Οκτώβριος 25, 2010
Σε επίσημη ανακοίνωσή του, το Βατικανό, αναφέρει ότι το Ισραήλ δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τη βιβλική έννοια της «γης της επαγγελίας» ή « του περιούσιου λαού» για να δικαιολογήσει τους ισχυρισμούς του για την εδαφική προσάρτηση της Ιερουσαλήμ και την κατασκευή νέων οικισμών σε αυτήν, μετέδωσε το πρακτορείο Reuters.
Στις δεκαπενθήμερες συναντήσεις των επισκόπων της Μέσης Ανατολής διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ελπίδα για μια ειρηνική λύση μεταξύ του Ισραήλ και των Παλαιστινίων με την προϋπόθεση να διατηρηθεί η ήρεμη ατμόσφαιρα ώστε να μην φύγουν οι χριστιανοί από την περιοχή.
Εκφράστηκαν, ωστόσο, ανησυχίες για μονομερείς πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να αλλοιώσουν τη δημογραφική ισορροπία.
Το μήνυμα αυτό εστάλη σε στιγμές κατά τις οποίες το Ισραήλ έκανε επανέναρξη των δομικών κατασκευών με γρήγορους ρυθμούς ώστε να δημιουργήσει εβραϊκούς οικισμούς στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη. Ανακοίνωσε μάλιστα την αποπεράτωση 238 οικιών για τους Εβραίους στο ανατολικό – αραβικό τμήμα της Ιερουσαλήμ, κάτι το οποίο καταδικάστηκε από τους Παλαιστίνιους αλλά και ηγέτες από όλον τον κόσμο.
Λόγω αυτών των ενεργειών , ανανεώθηκαν οι ειρηνικές διαπραγματεύσεις που βρίσκονταν σε τέλμα και το Βατικανό αντέδρασε, ειδικά στη χρήση της Βίβλου από τους Εβραίους που δικαιολογούσαν με τον τρόπο αυτόν την δημιουργία οικισμού στη Δυτική Όχθη.
« Η προσφυγή των Εβραίων στις βιβλικές και θεολογικές θέσεις, χρησιμοποιώντας τη λέξη «θεϊκές» είναι λάθος τους για να δικαιολογήσουν με τον τρόπο αυτόν τις αδικίες τους» δήλωσε ο εκπρόσωπος του Βατικανού.
Πολλοί Εβραίοι έποικοι και ακραίοι ισραηλινοί, υποστηρίζουν ότι η Δυτική Όχθη είναι στην πραγματικότητα, η Ιουδαία και η Σαμάρεια (το βιβλικό όνομα αυτής της περιοχής) που είναι μια χώρα που έδωσε ο Θεός στο Ισραήλ.
Ωστόσο ο Αρχιεπίσκοπος Κύριλλος Σαλίμ Μπούτρος, είπε ότι δεν υπάρχει ‘εκλεκτός λαός’ και οι χριστιανοί δεν μπορούν να μιλούν για ‘ γη της επαγγελίας’ για τον εβραϊκό λαό, λόγω του ότι «οι άνδρες και οι γυναίκες στη γη απαρτίζουν όλοι τον εκλεκτό λαό».
(Αμήν)
Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος