Ιούλιος 8, 2011.- Kurir
«Ο Λιοντάρι ως σύμβολο εμφανίζεται στα προ χριστιανικά χρόνια και περνά ιστορικά στον σημερινό μακεδονικό λαό.
»Βρίσκεται στους μύθους και στα νομίσματα της αρχαίας περιόδου, στα ψηφιδωτά, ακόμη ως χριστιανικό σύμβολο, αλλά και στην ιστορία της Μακεδονίας και τις πολεμικές σημαίες της πρόσφατης Μακεδονικής Ιστορίας.
»Ως χριστιανικό σύμβολο, το λιοντάρι παίρνει τη θέση του στο τέμπλο μέσω των ηγητόρων της εκκλησίας αλλά και στους μακεδονικούς θρόνους.
»Στη μεσαιωνική περίοδο, ενώ στα άλλα βαλκανικά κράτη, τα σύμβολα έχουν αλλάξει, το λιοντάρι εντούτοις παραμένει ως μακεδονικό σύμβολο και η παρουσία του είναι συνεχής στην μακεδονικής ενδυμασία.
»Το λιοντάρι είναι το σύμβολο της μακεδονικής στρατιωτικής δύναμης και υπεροχής.
»Για το λόγο αυτό η γέφυρα Γκότσε Ντέλτσεφ είναι διακοσμημένη με δύο χάλκινα γλυπτά γιγάντιων λοντιαριών ύψους τρεισήμισι μέτρων, έργο της ακαδημαϊκού γλύπτριας Έλενας Ντάρκο.
»Τα δύο λιοντάρια – φύλακες που έχουν τοποθετηθεί στη νότια πλευρά της γέφυρας, συμβολίζουν την προσφορά του Γκότσε Ντέλτσεφ στην μακεδονική ιστορία. Ο Λέων είναι το αναφαίρετο στοιχείο της κουλτούρα και τη ταυτότητας.
»Οι δημιουργοί των δύο λιονταριών που έχουν τοποθετηθεί στη γέφυρα αυτή, λένε ότι το σύμβολο του Λιονταριού, κάνει υπερήφανο κάθε Μακεδόνα .
«Το Λιοντάρι είναι το σύμβολο της υπηρηφάνειας του λαού μας. Από τους αρχαίους χρόνους, οι βασιλιάδες μας χρησιμοποιούσαν μανδύα λέοντος που ήταν ισότιμο του συμβόλου του στέμματος».
» Τα δύο γλυπτά που φρουρουν την είσοδο στη γέφυρά του Γκότσε Ντέλτσεφ είναι βγαλμένα από το χυτήριο του Fernando Marinelli της Φλωρεντίας. Οι σχεδιαστές δηλώνουν ευχαριστημένοι από την τελική εμφάνιση των μνημείων.
«Είμαστε υπερήφανοι για τη δουλειά μας και διαπιστώνουμε ότι μετά από τόσα χρόνια, χρησιμοποιούμε το σωστό τρόπο δημιουργίας» δήλωσε γλύπτης Ντάρκο Ντουκόβσκι.
«Αυτά αποτελούν αριστουργήματα έργων που εντάσσονται στο έργο ‘Σκόπια 2014’ για τα οποία όλοι πρέπει να είμαστε υπερήφανοι. Η Μακεδονική Ιστορία είναι ανεκτίμητη».
--