Φεβρουάριος 1, 2015.
Ενώ η οικονομία στην Ελλάδα αποτελεί ένα μικρό κλάσμα της συνολικής
οικονομίας της Ευρώπης, ωστόσο παραμένει η κορυφαία δύναμη στις πλοιοκτήτριες
εταιρείες καταγράφοντας μια σημαντική παράμετρο στον παγκόσμιο στόλο, μπροστά
από την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τα παραπάνω γράφει σε μακροσκελή ανάλυσή του ο Μαχμούντ Χαγκάνι στους "Tehran Times".
Σταχυολογούμε ορισμένες από τις ενδιαφέρουσες παραγράφους, μετά την αναφορά για το δημόσιο χρέος της χώρας μας:
Μέχρι πριν από λίγους μήνες οι υψηλές τιμές του πετρελαίου κατεύθυναν την
προσοχή των επενδυτών στις δυνητικά καλές πηγές των κοιτασμάτων πετρελαίου και
φυσικού αερίου στην ανατολική Μεσόγειο.
Εκτιμάται ότι πάνω από τέσσερα δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου βρίσκονται
στο βόρειο Αιγαίο, τουλάχιστον 22 δισεκατομμύρια βαρέλια στο Ιόνιο Πέλαγος,
ανοικτά της δυτικής Ελλάδας.
Ένα από αναγνωρισμένα ελληνικά κυβερνητικά στελέχη είχε δηλώσει ότι η
Ελλάδα μπορεί να είναι σε θέση να παράγει 4,7 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα
φυσικού αερίου πάνω από 30 χρόνια, αρκετά να παράσχουν το 25 τοις εκατό των
αναγκών της Ευρώπης.
Η τοποθεσία της Ελλάδας στη Μεσόγειο Θάλασσα και η εγγύτητά της με τη Μέση
Ανατολή, θεωρούνταν ανέκαθεν γεω-πολιτικά ως πολύ σημαντική.
Η Κίνα επένδυσε στην Ελλάδα στις λιμενικές εγκαταστάσεις στον Πειραιά,
δημιουργώντας την «Πύλη προς την Ευρώπη».
Σύμφωνα με δημοσιεύματα εδώ και πέντε χρόνια η κινεζική Ocean Shipping
Company, απέκτησε τα δικαιώματα διαχείρισης του μισού λιμένα του Πειραιά για 35
χρόνια, με μια συμφωνία αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία μεταφέρουν περίπου το 60 τοις εκατό του
πετρελαίου, σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και άλλων εμπορευμάτων που εισάγονται
από την Κίνα.
Τα κινεζικά ναυπηγεία σήμερα κατασκευάζουν περίπου 200 πλοία για τους Έλληνες
εφοπλιστές.
Μέχρι το 2014,το ετήσιο εμπόριο ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα είχε
ανέλθει στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Πάνω από αυτό, η Ελλάδα και η Κίνα
υπέγραψαν συμφωνίες για τη ναυτιλία, το εμπόριο και την ενέργεια, αξίας 3,4 δις
ευρώ κατά τη διάρκεια της τριήμερης επίσκεψης στην Αθήνα το περασμένο έτος του
Κινέζου πρωθυπουργού.
Έτσι η Κίνα έχει δημιουργήσει καλές σχέσεις με τις ισχυρές εφοπλιστικές
οικογένειες στην Ελλάδα.
Προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ελπίδες των Ελλήνων ψηφοφόρων η κυβέρνηση
του ΣΥΡΙΖΑ θα διαπιστώσει ότι το εκ νέου άνοιγμα των ιστορικών σχέσεων με το
Ιράν, μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στις δύο πλευρές.
Η Ελλάδα ήταν ένας από τους κορυφαίους πελάτες του πετρελαίου του Ιράν πριν
από το εμπάργκο στο βαθμό που πάνω από το 50% του συνολικού εισαγόμενου
πετρελαίου στην Ελλάδα μέχρι το 2011 προέρχονταν από το Ιράν.
Υπάρχουν δύο δυνατότητες των Χρυσών Πυλών:
Για το Ιράν, η Ελλάδα αντιπροσωπεύει το εμπόριο και την ενεργειακή πύλη προς
την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για την Ελλάδα, το
Ιράν αντιπροσωπεύει το εμπόριο και την ενεργειακή πύλη προς τον Περσικό Κόλπο
και το Νέο Δρόμο του Μεταξιού.
Το Ιράν και η Ελλάδα μπορούν να συνεργασθούν στενά σε μια σειρά από τομείς,
συμπεριλαμβανομένων της οικονομίας, της ενέργειας, του τουρισμού, του εμπορίου,
τη θαλάσσια έρευνα, τις μεταφορές, τα φαρμακευτικά προϊόντα, τη γεωργία, τη
διαχείριση των υδάτινων πόρων, της αφαλάτωσης και της άρδευσης, με βάση των
χιλιάδων ετών πολιτιστικής και ακαδημαϊκής κληρονομιάς των δύο χωρών.
Ένα πράγμα είναι σίγουρ, και αυτό
είναι ότι μια νέα εποχή ανατέλλει για την Ελλάδα και το ευρώ. Το Ιράν βρίσκεται
σε καλή θέση για να προσφέρει στη νέα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μια χείρα βοηθείας,
μέσω της ενεργειακής συνεργασίας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.
--
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με
αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης του ιστολογίου παραγωγής-
http://www.echedoros-a.gr