Ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών, Κύριλλος
Ιούνιος 13, 2016.
Τη Δευτέρα, η Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας,
πραγματοποίησε έκτακτη συνεδρίαση για να αποφασίσει εάν θα λάβει μέρος στο
Πανορθόδοξο Συμβούλιο, που θα πραγματοποιηθεί στην Κρήτη κατά το δεύτερο
δεκαπενθήμερο του Ιουνίου.
Οικουμενικό Ορθόδοξο Συμβούλιο
δεν έχει γίνει εδώ και χίλια χρόνια (το προηγούμενο ήταν τον 8ο
αιώνα), τον τελευταίο αιώνα, οι επικεφαλής διαφόρων εκκλησιών κήρυξαν την
αναγκαιότητά του και οι προετοιμασίες ξεκίνησαν πριν από 60 χρόνια.
Η τελική απόφαση για τη σύγκληση της Πανορθοδόξου Συνόδου ελήφθη
τον Ιανουάριο, αλλά στο τέλος της άνοιξης και στις αρχές του καλοκαιριού, ένας αριθμός
των πατριαρχείων αρνήθηκε να πάει στην Κρήτη, προβάλλοντας τυπικούς λόγους για μια τέτοια απόφαση.
Αλλά, ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγο για το
μποϊκοτάζ της σύγκλησης της Πανορθοδόξου Συνόδου;
Ο εφημέριος του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτη,
πατήρ Βσεβόλοντ Τσάπλιν διευκρίνισε σχετικά.
Στην Ορθοδοξία αναφέρονται 14 αυτοκέφαλες τοπικές εκκλησίες:
Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας, Ιεροσολύμων, Ρωσίας, Γεωργίας,
Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Κύπρου, Ελλάδας, Αλβανίας, Πολωνίας, Τσεχίας
και Σλοβακίας.
Η Ρωσία αναγνωρίζει επίσης την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Αμερική,
η οποία δεν αποτελεί μέρος του δίπτυχου και του Οικουμενικού Συμβουλίου και δεν προσκλήθηκε.
Οι εκκλησίες της Σερβίας, της Βουλγαρίας, της Γεωργίας και της
Αντιοχείας αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στον καθεδρικό ναό και οι δικαιολογίες τους
φαίνονται παρατραβηγμένες.
Για παράδειγμα, οι Γεωργιανοί ιερείς δεν δέχθηκαν
τον αύξοντα αριθμό με τον οποίο
αναγράφεται η εκκλησία τους (η ίδια η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία έχει παραδοσιακά
την πέμπτη θέση και η Γεωργία την έκτη στον κατάλογο της Κωνσταντινούπολης).
Η
Εκκλησία της Αντιοχείας ανέφερε διαφορές που έχει με την Εκκλησία στην
Ιερουσαλήμ, ενώ οι αξιώσεις που προέβαλαν η Σερβία και η Βουλγαρία είναι, επίσης,
παράξενες.
Το επιχείρημα που προέβαλε
η Εκκλησία μας (Ρωσία) ότι η Πανορθόδοξος Σύνοδος, επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στην
Κωνσταντινούπολη και η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία
αρνούνταν να πάει λόγω των τεταμένων σχέσεων μεταξύ της Ρωσίας και της Τουρκίας, ξεπεράσθηκε με την απόφαση η εκδήλωση να μεταφερθεί στην Κρήτη.
Γιατί οι ορθόδοξες εκκλησίες αποφεύγουν αυτή την
πολυαναμενόμενη Σύνοδο;
Η ανάγκη για μια Οικουμενική Σύνοδο, δεν βλέπω να υπάρχει,
είπε ο Βσεβόλοντ Τσάπλιν. Αλλά εδώ και εξήντα χρόνια την αναζητά το Πατριαρχείο
Κωνσταντινουπόλεως που προσπαθεί να καταλήξει σε ένα συντονιστικό ρόλο στον
κόσμο της Ορθοδοξίας και ενεργεί προς το
συμφέρον των δυτικών ελίτ.
Πηγή χρηματοδότησής του είναι οι ΗΠΑ και τα ευρωπαϊκά
θεσμικά όργανα.
Ο συντονισμός των Ορθόδοξων Εκκλησιών επιδιώκει στη δημιουργία ενός
είδους «Ορθόδοξης Ευρωπαϊκής Ένωσης», όπου οι σημαντικές αποφάσεις θα
λαμβάνονται στην Κωνσταντινούπολη.
Αυτό το παιχνίδι δεν επινοήθηκε από εμάς και φοβάμαι ότι σε
αυτό θα χάσουμε εάν γίνει προσπάθεια αλλαγής των κανόνων.
Για πρώτη φορά η Κωνσταντινούπολη θέλει να υιοθετήσει μια
δυτική οδηγία που θα είναι υποχρεωτική για όλους τους Ορθοδόξους, ένα έγγραφο
σχετικό με τη συνεργασία με άλλες εκκλησίες.
Το έγγραφο αναφέρεται στο στυλ του ενθουσιώδους
οικουμενισμού του ‘ 60 του περασμένου αιώνα.
Καλούμαστε να οδηγηθούμε σε
διάλογο, να διαμοιραστούμε τις εμπειρίες μας με την Καθολική Εκκλησία, η
οποία είναι περισσότερο προσαρμοσμένη στην ιδεολογία της καταναλωτικής
κοινωνίας, της αδιαφορίας προς την αλήθεια, με τις προτεσταντικές εκκλησίες των
«γάμων των ομοφυλοφίλων», με τις αρχαίες ανατολικές εκκλησίες κλπ.
Δηλαδή, καλούμαστε να «θολώσουμε» τα θεμέλια της χριστιανικής
διδασκαλίας. Το παρόν έγγραφο έχει στόχο
να ενσωματώσει τον Ορθόδοξο Κόσμο στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών και να
ενσωματωθεί στη σύγχρονη δυτική σκέψη.
Σήμερα, η Ορθοδοξία παίζει έναν ανεξάρτητο ρόλο σε παγκόσμιο
επίπεδο στον παγκόσμιο πολιτισμό, είναι το νευραλγικό κέντρο για ένα νέο όραμα
του κόσμου (συμπεριλαμβανομένης και της οικονομικής και πολιτικής δομής». Μας προσφέρετε
να διαλυθούμε μέσα στον γενικό δυτικό πολιτισμό και να χάσουμε το μοναδικό μας ρόλο.
Ο ρόλος της Κωνσταντινούπολης
Ο Πάπας της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης (ο Οικουμενικός Πατριάρχης), σήμερα,
στηρίζεται μόνο στην οικονομική και πολιτική υποστήριξη της Δύσης, ενώ δεν έχει
αρχή (δεν εξουσιάζει).
Ως εκ τούτου, είναι ξεδιάντροπη η προσπάθεια που κάνει
να ελέγξει τον Ορθόδοξο κόσμο και αντιμετωπίζει αυτήν την αντίσταση που
βλέπουμε.
Με το παπικό σενάριο
δεν νομίζω ότι το Συμβούλιο θα ασχοληθεί, αλλά μια συζήτηση για θέμα αυτό θα
ήταν δυσάρεστη, σημειώνει το
ρωσικό δημοσίευμα.
--
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr