Αντίδραση Αλβανοτσάμηδων σε εκπομπή της τηλεόρασης ‘Σκάι’ για τους τσάμηδες






Μάιος 24, 2017. 15:18


Αντιδράσεις παρουσιάσθηκαν στα σχόλια του δημοσιογράφου Κωνσταντίνου Μπογδάνου (Konstandin Bogdani στο κείμενο) «που επί πέντε λεπτά αναφέρθηκε στη «συνεργασία» (τα εισαγωγικά στο κείμενο)  των Αλβανοτσάμηδων και Γερμανών ναζιστών, παρουσιάζοντας κάποια αρχεία, στα οποία η πρόσβαση είναι κοινή, όπου παρουσιάζεται ο Μουφτής της Παλαιστίνης με Παλαιστίνιους στρατιώτες που φορούν στολή  των SS, αλλά και κάποιες άλλες εικόνες που μόνο Αλβανοτσάμηδες δεν είναι», σημειώνει το αλβανικό δημοσίευμα.




Το δημοσίευμα, αναφέρεται σε στοιχεία του Αλβανοτσάμη ιστορικού συγγραφέα, Άρμπεν Λάλα, ο οποίος έχει δημοσιεύσει βιβλίο για τη ‘συνεργασία’ των Αλβανών Τσάμηδων με τη φασιστική Ιταλία και τη ναζιστική Γερμανία, και επιμένει ότι δεν υπήρξε καμία επίσημη ή ευρέως νοούμενη συνεργασία.




Ο Αλβανο-τσάμης ερευνητής  παρουσιάζει τις φωτογραφίες αυτές που έδειξε η ελληνική τηλεόραση του Σκάι και διατείνεται ότι δεν έχουν καμία σχέση με τους τσάμηδες.



Επιπρόσθετα, όπως σημειώνεται, ο Αλβανός ιστορικός Άρμπεν Λάλα, δήλωσε ότι εάν ένας ακαδημαϊκός, ερευνητής, ιστορικός ή οποιαδήποτε άλλος, καταφέρει να παρουσιάσει ένα επίσημο έγγραφο για τη συνεργασία των Τσάμηδων με τους Γερμανούς, τότε θα παραιτηθεί από τη δημόσια ζωή και τις ιστορικές μελέτες. Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι τώρα κανένα έγγραφο ή αρχείο δεν έχει παρουσιασθεί  που να επαληθεύεται επιστημονικά η συνεργασία των Αλβανοτσάμηδων με τους Ναζί.



Ο Άρμπεν Λάλα, στου οποίου τα κείμενα είναι έντονος ο ανθελληνισμός, σημειώνει σε ένα από τα βιβλία του για την Ελλάδα και τους Έλληνες:



«Οι Έλληνες και η Ελλάδα, είναι γνωστοί ως παραχαράκτες και μεγάλοι απατεώνες, αυτά ευρέως εμφαίνονται σε όλους τους οργανισμούς στους οποίους η Ελλάδα είναι μέλος, γιατί η Αθήνα έχει βαθιά προβλήματα εθνικής ταυτότητας. (Μάλιστα, ο διάσημος Έλληνας συγγραφέας Νίκος Δήμου* σε συνέντευξή του στις 23 Ιουνίου του 2009 στην εφημερίδα New York Times, δήλωσε: «Συνηθίσαμε να μιλάμε αλβανικά  και αποκαλούμε τους εαυτούς μας Ρωμιούς…»)



Η ιστορία δεν μπορεί να γραφεί με την παραποίηση εγγράφων και  με παραπλανητικές  εικόνες που την συνοδεύουν. Είναι λυπηρό να διαβάζουμε βιβλία ερευνητών, ιστορικών των Ελλήνων εκδοτών, έχοντας  πλαστό υλικό των ιδίων.



Κάθε Έλληνας ιστορικός ή ερευνητής που έχει ασχοληθεί με το θέμα των Αλβανών Τσάμηδων στα έτη 1941-44, για να αποδείξει τους ισχυρισμούς του ελληνικού κράτους, αναφέρει ότι η Τσάμηδες ήταν συνεργάτες των Ιταλών και των Γερμανών, συνδέοντας (τα κείμενά τους) με φωτογραφίες  από Βόσνιους μουσουλμάνους που φορούσαν  γερμανικές στολές των SS ή  με Αλβανούς της πρώην Γιουγκοσλαβίας που φορούν στολές SS υπό των Ιταλών και Γερμανών αξιωματικών. Αυτοί οι συγγραφείς έχουν παραπλανήσει το ελληνικό κοινό με μη επιστημονικά συγγράμματα, περιορισμένης απήχησης, κάνοντας πρωτόγονες στρεβλώσεις. 



 Συνεχίζει το αλβανικό κείμενο: 



Δεν υπάρχει πραγματικό έγγραφο ή αρχείο που να εμπλέκει τον αλβανικό πληθυσμό των Τσάμηδων με συνεργασία με τους Γερμανούς σε βάρος του ελληνικού λαού. Αν οι Τσάμηδες ήταν στην πραγματικότητα συνεργάτες των Γερμανών, η πρώτη καταγγελία θα είχε γίνει  από τις εβραϊκές κοινότητες των Ιωαννίνων, των Γρεβενών, της Λάρισας και αλλού, που τους φόρτωσαν σε φορτηγά με συνοδεία των ελληνικών ταγμάτων ασφαλείας για να αποσταλούν στα στρατόπεδα εργασίας και εξόντωσης. Ο εβραϊκός λαός ευχαρίστησε, δημοσίως, το αλβανικό έθνος που δεν υπέκυψε στους Γερμανούς για τους Εβραίους στη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου και αυτό σημαίνει πολλά για εκείνους που θέλουν να μάθουν την αληθινή ιστορία των Αλβανών Τσάμηδων.



«Νομίζω ότι έχει έρθει η ώρα να ανοίξουμε μια σοβαρή συζήτηση, που πρέπει να αποδοθεί η δικαιοσύνη και η τιμή στους Τσάμηδες. Μετά από τόσα χρόνια, είναι καλό να γίνει μια διόρθωση σε αυτήν την άσχημη ιστορία των αναπόδεικτων καταγγελιών για πράξεις των Τσάμηδων σε βάρος της Ελλάδας και των Ελλήνων. Μόνο με αυτόν τον τρόπο οι Έλληνες και οι Αλβανοί θα είναι σε θέση να δούμε ο ένας στον άλλον στα μάτια και να οικοδομήσουμε σχέσεις καλής γειτονίας.

Φωτό και κείμενο από το δημοσίευμα: "Οι ιστορικοί και οι Έλληνες ερευνητές για αυτήν τη φωτογραφία  γράφουν για τσάμηδες με Ιταλούς και Γερμανούς των SS. Είναι Αλβανοί της πρώην Γιουγκοσλαβίας, στο Πετς, Πρίζρεν ή στην Πρίστινα, που γιορτάζουν την 28 Νοεμβρίου. Οι άνθρωποι με το λευκό καπέλο στο κεφάλι το φορούν οι Αλβανοί στην πρώην Γιουγκοσλαβία και στη βόρεια Αλβανία".


Φωτό και κείμενο από το δημοσίευμα: "Οι ιστορικοί και οι ερευνητές στην Ελλάδα παρουσιάζουν αυτήν την εικόνα ως τσάμηδες με ιταλική στολή που χαιρετούν έναν Γερμανό αξιωματικό. Ο ερευνητής Robert Elsie γράφει ότι πρόκειται για Αλβανούς αντι-κομμουνιστές που βρίσκονταν υπό γερμανική διοίκηση το φθινόπωρο του 1943.
Ο Πολωνός ιστορικός Janusz Piekalkieëicz, Στο βιβλίο του “Krieg auf Balkan 1940-1945”,  γράφει για αυτήν τη φωτογραφία : “Albanien, Herbst 1943. Von Deutschen aufgestellte Anti-Partisaneneinheit in italienischen Uniformen, mit italienischen Ëaffen und in selbstgefertigten Schuhen” (Shqipëri, Vjeshtë 1943
«Αλβανία, Φθινόπωρο του 1943. Από γερμανική μονάδα που έχει αντι-αντάρτες με ιταλικές στολές, με τον Ιταλό Ëaffen και με αυτοδημιούργητα παπούτσια . Shqipëri, Vjeshtë 1943".


Πηγές: gazetainfopress.com, 27.al


-
Σημείωση Βαλκανικού Περισκόπιου:
Νίκος Δήμου: New York Times
We used to speak Albanian and call ourselves Romans, but then Winckelmann, Goethe, Victor Hugo, Delacroix, they all told us, ‘No, you are Hellenes, direct descendants of Plato and Socrates,’ and that did it. If a small, poor nation has such a burden put on its shoulders, it will never recover.”

--



               

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr