"Ο Τούρκος πρόεδρος κατά την καθέλκυση της κορβέτας "Kinaliada' αναφέρθηκε στους στόχους της χώρας για τη δημιουργία αεροπλανοφόρου"
Ιούλιος 5, 2017. 08:03
«Το αεροπλανοφόρο δεν είναι πλέον ένα μακρινό όνειρο για μας»,
δήλωσε ο πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας, σημειώνει η ρωσική εφημερίδα ‘Βίζγκλιαν’.
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πιστεύει ότι η χώρα του βρίσκεται
κοντά στις δυνατότητες που κατέχουν μόνο λίγες χώρες στο κόσμο; Από προσεκτική εξέταση είναι εύκολο να
παρατηρήσει κανείς ότι η λέξη ‘αεροπλανοφόρο’ στην τουρκική πολιτική και
στρατιωτική ηγεσία εννοείται κάτι
εντελώς διαφορετικό.
Η Τουρκία σκοπεύει να κατασκευάσει το δικό της αεροπλανοφόρο,
είπε τη Δευτέρα ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά τη στιγμή της
καθέλκυσης της κορβέτα του τουρκικού ναυτικού ‘Κιναλιάντα’ (Kinaliada- τουρκική ονομασία της νήσου
Πρώτη που ανήκει στα Πριγκηπόννησα).
Σύμφωνα με ανοικτές πηγές, το έργο είναι πολύ διαφορετικό
από αυτά των Αμερικανών, Βρετανών, ακόμη και Κινέζων και Ρώσων.
Η συζήτηση του «αεροπλανοφόρου» βρίσκεται σε εξέλιξη στην
Τουρκία, τουλάχιστον, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Στη συνέχεια το έργο έλαβε ένα διαφορετικό όνομα «Λεβέντ».
Το 2012, ο επικεφαλής της γραμματείας της τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας,
Μουράτ Μπαγιάρ, δήλωσε ότι η χώρα ολοκληρώνει την ανάπτυξη του έργου. Στη
συνέχεια τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η κατασκευή του πλοίου θα
διαρκέσει πέντε χρόνια και θα κοστίσει 1,5 δις δολάρια.
Το έργο σήμαινε ότι το διοικητικό συμβούλιο προγραμμάτισε να
περιλαμβάνει οκτώ ελικόπτερα και 1.000 ναύτες. Ανακοινώθηκε ότι το πλοίο θα
κατασκευασθεί μέχρι το 2021.
Αλλά στο τέλος,
επιλέχθηκε η επιλογή που πρότεινε
η ισπανική ναυπηγική εταιρεία ‘Navantia’
σε συνδυασμό με την οποία θα γίνει. Η τελετή της υπογραφής της σύμβασης για το
σχεδιασμό και την κατασκευή του πλοίου με την εταιρεία Sedef πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς
Έκθεσης της Ναυτιλιακής Άμυνας IDEF 2015.
Επιπλέον,
ως βάση για το έργο αυτό είχε ληφθεί από το ισπανικό αεροπλανοφόρο UDC “Χουάν
Κάρλος 1”.
Προβλέπεται ότι το πλοίο θα έχει μήκος 232 μέτρα, πλάτος 32
μέτρα και μια μετατόπιση ελαφρώς άνω των 26 τόνων. Συγκρίνοντάς το με το ρωσικό
«Αντμιράλ Κουζεντσόφ», έχει μήκος ισάλου γραμμής 270 μ. και το μεγαλύτερο μήκος
306μ. και μέγιστο πλάτος 72 μ και συνολική
μετατόπιση των 61,3 τόνων.
Ο Τούρκος πρόεδρος ονόμασε το αεροπλανοφόρο ‘Anadolu’ και έχει
προγραμματισθεί για την ενίσχυση του τουρκικού στόλου, ωστόσο δεν μπορεί να
συγκριθεί με το αμερικανικό «Τζέραλντ Φορντ» ή το «Νίμιτς», ούτε με το ρωσικό «Αντμιράλ
Κουζεντσόφ».
Γιατί το κάνει αυτό η Τουρκία;
«Είναι μέρος μια γενικής τάσης- ενίσχυσης των στρατηγικών
δυνάμεων του τουρκικού ναυτικού στόλου. Η Τουρκία έχει αρκετό καιρό που
κινείται από την αμυντική σε στρατηγικούς πόρους», σημειώνει ο ερευνητής του
Κέντρου Μελετών χωρών της Μέσης Ανατολή, Αντρέι Μπολντούρεφ. Η τάση αυτή
ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 2000 όταν οι Τούρκοι άρχιζαν να χτίζουν τα
δικά τους πλοία και έπαψαν να αγοράζουν.
Τα αεροπλανοφόρα- ακόμη και αυτού του είδους, αποτελούν ένα
τρομερό όπλο στο ναυτικό, έχοντας ως στόχο να δημιουργήσουν την προβολή ισχύος
σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Αυτά τα όπλα είναι ιδιαίτερα προσβλητικά. Δεν πρέπει
να ξεχνάμε ότι στον τομέα συμφερόντων της Τουρκίας δεν είναι μόνο η Μαύρη
Θάλασσα, αλλά, και η Μεσόγειος.
«Από πολιτική σκοπιά, ο Ερντογάν θέλει να επεκτείνει τη
σφαίρα επιρροής της Τουρκίας. Η Άγκυρα δεν θέλει να περιορίζεται μόνο στη Μαύρη
Θάλασσα, το Αιγαίο και τη Μέση Ανατολή. Πιστεύω ότι έχει πολύ περισσότερα
ενδιαφέροντα και ορέξες», δήλωσε ο πρώην διοικητής του Ναυτικού Στόλου της Μαύρης
Θάλασσας, ναύαρχος Βλαντίμιρ Κομοέντοφ.
Ο ίδιος θα διαπιστώσει ότι το «Anadolu» είναι απίθανο να μεταφερθεί στη
Μαύρη Θάλασσα. «Η Μαύρη Θάλασσα δεν είναι τόσο μεγάλη» και το τουρκικό σκάφος
θα δραστηριοποιείται στη Μεσόγειο Θάλασσα».
Σε αυτό το πλαίσιο ο Κομοέντοφ τόνισε ότι η Ρωσία πρέπει να
λάβει υπόψη της την ενίσχυση του τουρκικού στόλου, παρά τις εποικοδομητικές
σχέσεις με τη χώρα αυτή.
«Η Τουρκία είναι νωρίς να ονειρεύεται αεροπλανοφόρο»
(vz.ru)
--
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr