Νοέμβριος 26, 2020. 16:12
Πριν από πέντε χρόνια είχε τεθεί η ιδέα ενός προγράμματος για την κατασκευή του ευρωπαϊκού μη επανδρωμένου αεροσκάφους.
Επιτέλους, μετά από
σειρά διαπραγματεύσεων, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία έδωσαν το
πράσινο φως για την ανάπτυξη του προγράμματος EuroMale.
Η OCCAR (Κοινή
Οργάνωση Συνεργασίας στον τομέα των Εξοπλισμών) ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των
διαπραγματεύσεων και, τις επόμενες εβδομάδες, θα υπογραφεί η σύμβαση για την
κατασκευή των πρώτων 20 εξοπλισμένων μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων -UCAV.
Πάνω απ' όλα, οι διαφορές στις απαιτήσεις μεταξύ της Γερμανίας (ηγετική χώρα στο έργο)
και της Γαλλίας επιβράδυναν την έναρξη του προγράμματος.
Τελικά, κέρδισε το
Βερολίνο, το οποίο εστίασε το ενδιαφέρον στη δημιουργία ενός twin-turboprop
UCAV με μια πολύ παραδοσιακή αεροδυναμική φόρμουλα.
Από τις
πληροφορίες που διέρρευσαν, το EUROMALE θα πρέπει να έχει βάρος απογείωσης 11
τόνων, άνοιγμα φτερών 26 μέτρων και μήκος 16 μέτρων. Η μέγιστη ταχύτητα
πρέπει να είναι περίπου 500 km / h.
Το EUROMALE θα
είναι εξοπλισμένο με 4 σημεία προσάρτησης πτερυγίων για τη μεταφορά όπλων
(πιθανώς την εγκατάσταση ανεξάρτητων πυραύλων) και λοβό για επιτήρηση.
Το πρόβλημα είναι
ότι στο τέλος θα έχουμε κάτι περισσότερο από ένα REAPER, πολύ μακριά από την
απόδοση του RQ-4 GLOBALHAWK.
Αυτό που
πραγματικά χρειάζεται η Ευρώπη, λαμβάνοντας επίσης υπόψη τα επιχειρησιακά
σενάρια που προκύπτουν, θα ήταν σκόπιμο να επικεντρωθούμε σε ένα έργο, ίσως
μικρότερο σε μέγεθος, αλλά με έναν μόνο κινητήρα τζετ και μια αεροδυναμική
γραμμή stealth, όπως ο σχολιαστής στην ιταλική ιστοσελίδα για την ευρωπαϊκή Άμυνα.
--
© Βαλκανικό Περισκόπιο -Γιῶργος Ἐχέδωρος
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr