Αύγουστος 12, 2022. Ελλάδα.
Σκόπια.
Η ένταση που σιγοκαίει στην κοινωνία αλλά και στις σχέσεις μεταξύ Βουλγαρίας – Βόρειας Μακεδονίας, που δημιουργήθηκε από την ίδρυση υποτιθέμενων «πολιτιστικών συλλόγων» πολιτών με βουλγαρική αυτοσυνειδησία, στους οποίους συλλόγους τείνουν να δίνονται ονόματα προσωπικοτήτων από την ιστορία των οποίων οι δραστηριότητες και οι δράσεις ήταν βαθιά συνδεδεμένες με τη φασιστική-ναζιστική ιδεολογία απέκτησε νέα διάσταση με την εγγραφή ενός άλλου αμφιλεγόμενου σωματείου, αυτή τη φορά στην Αχρίδα, γράφει η εφημερίδα των Σκοπίων Novamakedonija.
Ακολούθησε αντίδραση της εβραϊκής κοινότητας και του
Ταμείου Ολοκαυτώματος των Εβραίων της Βόρειας Μακεδονίας, στην οποία εκφράζουν ότι
είναι «τρομαγμένοι» και προσβεβλημένοι από την εγγραφή του συλλόγου «Τσάρος
Μπόρις ο Τρίτος» - Αχρίδα».
Αυτή η αντίδραση των εκπροσώπων της εβραϊκής κοινότητας στη Βόρεια
Μακεδονία προκαλείται από «την ευκολία με την οποία δοξάζεται ο ναζισμός και ο φασισμός
στη χώρα μας και διαδίδεται η ρητορική μίσους».
Τονίζει η εφημερίδα:
«Το όνομα του Τσάρου Μπόρις Γ' συνδέεται με τις διώξεις και
την καταστροφή των Εβραίων από τα κατεχόμενα από τη φασιστική Βουλγαρία κατά
τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ας θυμηθούμε ότι ο Τσάρος Μπόρις ο Τρίτος και η
κυβέρνηση της Αυτοκρατορικής Βουλγαρίας είναι άμεσα υπεύθυνοι για την απέλαση
περισσότερων από 11.300 Εβραίων από τα κατεχόμενα στη Μακεδονία, την Ελλάδα και
τη Σερβία, εκ των οποίων 7.144 είναι Εβραίοι από την τότε Βαρντάρσκα (Βόρεια
Μακεδονία), στο κέντρο δολοφονίας της Τρεμπλίνκα στην Πολωνία.
Στις 21 Ιανουαρίου 1941, ο Τσάρος Μπόρις Γ΄ υπογράφει
τον αντιεβραϊκό νόμο περί εθνικής προστασίας, υιοθετεί το σύνθημα της
ναζιστικής Γερμανίας «Ένας Τσάρος, Ένας Λαός, Ένα Κράτος» και είναι
αποδεδειγμένος συνωμότης για την εφαρμογή της λεγόμενης «Τελικής Λύσης του
Εβραϊκού Ζητήματος».
Πρόκειται για κραυγαλέα παράδειγμα άρνησης και διαστροφής
του Ολοκαυτώματος, εμπαιγμού και προσβολής των Εβραίων - τονίζεται στην
αντίδραση της εβραϊκής κοινότητας και του Ταμείου Ολοκαυτώματος των Εβραίων της
Βόρειας Μακεδονίας.
«Επίθεση
κατά της οντότητας του κράτους»
«Το κράτος (της Βόρειας Μακεδονίας) δέχεται πρακτικά θεσμική
επίθεση, από τη στιγμή που επιτρέπει την εγγραφή συλλόγων που με το όνομά τους
ισχυρίζονται ότι αναβιώνουν τον φασισμό και τον ναζισμό.
Τα όργανα που είναι αρμόδια και αρμόδια για την αξιολόγηση
των κριτηρίων και της τεκμηρίωσης για την εγγραφή σωματείων με τέτοια ονόματα
δεν αντέδρασαν κατάλληλα, και ως εκ τούτου δεν εργάζονται για τα συμφέροντα του
κράτους.
Δεν υπήρξε επαρκής αντίδραση πριν από ένα χρόνο όταν ο
σύλλογος εγγράφηκε στο Μητρώο Ενώσεων Πολιτών και δεν αντέδρασε ούτε το
δικαστικό σύστημα.
Το Συνταγματικό Δικαστήριο μέχρι στιγμής δεν έχει
αντιδράσει καν για την εγγραφή του πολιτιστικού συλλόγου στο Μοναστήρι/
Μπίτολα, με το όνομα του Βάντσο Μιχάιλοφ, ούτε για αυτόν από την Αχρίδα, με το
όνομα του Βούλγαρου Τσάρου Μπόρις του Τρίτου...
Η απλή στροφή τα στραβά μάτια σε τέτοιες προφανείς
προκλήσεις, που αντιπροσωπεύουν μια προσπάθεια ανανέωσης και αναθεώρησης
της επικυριαρχίας-βαλλιστικής ιδεολογίας, είναι αποτέλεσμα της παρέκκλισης των
κρατικών θεσμών από την κομματική κλίκα στην εξουσία.
Αυτό, φυσικά, πλήττει τα θεμέλια του αντιφασισμού κράτους της
Βόρειας Μακεδονίας και δημιουργεί μια νέα πρακτική, δηλαδή μια προσπάθεια να
επιβληθούν χωρίς διάκριση ρεβιζιονιστικές διαδικασίες για τη διαστρέβλωση της
ιστορικής αλήθειας - λέει η ιστορικός Νατάσα Κότλαρ – Τραΐκοβα από το
Ινστιτούτο Εθνικής Ιστορίας.
Η ίδια καταλήγει:
«Η ύπαρξη συλλόγων στη Βόρεια Μακεδονία που εξυμνούν
ιστορικά πρόσωπα κοντά στη φασιστική-ναζιστική ιδεολογία, ακόμη και αρνητικά
και αφομοιωτικά προς τον σλαβομακεδονικό λαό, είναι μια απόδειξη μιας ανοιχτής
πρόθεσης για τη σύγχρονη αποικιοκρατία και ηγεμονία στον 21ο αιώνα».
-
© Βαλκανικό Περισκόπιο -Γιῶργος Ἐχέδωρος
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης του ιστολογίου παραγωγής- https://www.echedoros-a.gr