Οκτώβριος 27, 2022. Ελλάδα.
Ο Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Γκάλαμπ Ντόνεφ προσκλήθηκε από τον συνάδελφό του, πρωθυπουργό της Βόρειας Μακεδονίας, Ντιμίταρ Κοβάτσεφσκι, για να εγκαινιάσουν την έναρξη της κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής προς τη Βουλγαρία.
Θα διατρέχει το ανατολικό τμήμα του σιδηροδρομικού διαδρόμου
8 και αποτελείται από δύο παρτίδες, η πρώτη είναι Kumanovo - Belyakovtse και
Beryakontse - Kriva Palanka.
Η εκδήλωση θα γίνει
αυτό το Σάββατο κοντά στην πόλη Κουμάνοβο. Σε αυτήν θα λάβει μέρος ο
Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης για Οικονομικές Πολιτικές και Υπουργός Μεταφορών
και Επικοινωνιών Χρίστο Αλεξίεφ.
Ο Πανευρωπαϊκός Διάδρομος 8 συνδέει τη Βουλγαρία με τη
Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας, την Αλβανία και την Ιταλία (δια θαλάσσης).
Είναι μια βασική διαδρομή όσον αφορά την ενίσχυση της
συνδεσιμότητας της περιοχής, δημιουργώντας μια διατροπική σύνδεση μεταξύ της
Μαύρης και της Αδριατικής Θάλασσας.
Ο διάδρομος έχει την
προοπτική να δημιουργήσει μεγάλη προστιθέμενη αξία για την ανάπτυξη ολόκληρης
της περιοχής.
Για το λόγο αυτό, η Βουλγαρία, η Δημοκρατία της Βόρειας
Μακεδονίας και η Αλβανία καταβάλλουν κοινές προσπάθειες για την ολοκλήρωσή του
κατασκευάζοντας τα κύρια έργα υποδομής σιδηροδρομικών μεταφορών στα αντίστοιχα
εδάφη τους.
Το βουλγαρικό κράτος εργάζεται ενεργά για την ένταξη του
Διαδρόμου 8 στο δίκτυο προτεραιότητας των ευρωπαϊκών μεταφορών και, πιο
συγκεκριμένα, για να χαρακτηριστεί η κατεύθυνση Σόφια - Σκόπια - Δυρράχιο -
Τίρανα ως μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου «Δυτικά Βαλκάνια».
Η επέκταση του
σιδηροδρομικού δικτύου θα έχει διαρκή αντίκτυπο στη διαμόρφωση της
διασυνοριακής μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων με βιώσιμο και φιλικό προς
το περιβάλλον τρόπο, σύμφωνα με τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας και της
Στρατηγικής Έξυπνης και Βιώσιμης Κινητικότητας, ανέφερε κυβερνητική ανακοίνωση.
Παρεμπιπτόντως, η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Σόφιας και
Σκοπίων ήταν μια ιδέα της δεκαετίας του 1970, το 2010 η Βουλγαρία κατασκεύασε
σιδηροτροχιές προς το Güeshevo, τον τελευταίο οικισμό πριν από τα σύνορα.
Η «Σιδηροδρομική Υποδομή» της Βόρειας Μακεδονίας υπέγραψε
συμφωνία με την αυστριακή εταιρεία «Strabag», η οποία θα πρέπει να ολοκληρώσει
τις εργασίες για την ανακατασκευή και ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της
διαδρομής, καθώς και με την τουρκική «Gülermak» για την πλήρη κατασκευή της δεύτερης
ενότητας. Μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την
επιλογή αναδόχου για το τρίτο τμήμα από την Κρίβα Παλάνκα έως τα σύνορα με τη
Βουλγαρία, γράφει το βουλγαρικό δημοσίευμα.
24 Chasa
--
© Βαλκανικό Περισκόπιο -Γιῶργος Ἐχέδωρος
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης του ιστολογίου παραγωγής- https://www.echedoros-a.gr