Οκτώβριος 27, 2010.
Η διακοπή των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, η οποία συνεχίζεται όλη την εβδομάδα, θα προκαλέσει μεγάλη ζημιά στις εταιρίες βιομηχανίας μετάλλων, λόγω του ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή μεταφοράς των ογκώδη εμπορευμάτων, επισημαίνει η σκοπιανή εφημερίδα ‘ΒΡΕΜΕ’.
Οι ενώσεις των επιχειρηματιών, στη χώρα, κάνουν έκκληση να δημιουργηθεί μια σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της πΓΔΜ και της Αλβανίας ή της Βουλγαρίας, ώστε να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του λιμένα του Δυρραχίου.
Οι απεργίες στην Ελλάδα, έχουν, ήδη, γίνει συχνό φαινόμενο. Η απεργιακή εβδομάδα των ελληνικών σιδηροδρόμων, για την πρόθεση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους, έφερε ζημιές στις σκοπιανές εταιρίες οι οποίες φοβούνται το σενάριο της επανάληψης της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
«Είμαστε εξαρτημένοι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Προς το παρόν στη Γευγελή έχουν ακινητοποιηθεί 100 βαγόνια με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
Η μόνη εναλλακτική λύση που έχουμε είναι το Μπαρ και το Μπουργκάς, παρά το ότι τα ναύλα είναι χαμηλά, είναι περισσότερος ο χρόνος μετάβασης», είπε ο Γιάννε Ανταμτσέφσκι, επικεφαλής της εταιρίας ‘Maksteel’.
Πρόσθεσε ακόμη ότι σε περιόδους μειωμένης εργασίας στο τομέα της μεταλλουργίας, είναι πολύ σημαντικό, τα εμπορεύματα να παραδίδονται στην ώρα τους, ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι της καταγγελίας της σύμβασης με τους εταίρους.
Εξάλλου το Οικονομικό Επιμελητήριο της πΓΔΜ δήλωσε ότι είναι επιτακτική ανάγκη της κατασκευής του Διαδρόμου 8. Ο πρόεδρος μάλιστα του Επιμελητηρίου, Μπράνκο Αζέφσκι, κατ’ επανάληψη έχει τονίσει στην κυβέρνηση ότι ο εκσυγχρονισμός του Διαδρόμου 10 είναι χρήσιμος, αλλά η δημιουργία του Διαδρόμου 8 είναι ακόμη σημαντικότερη για τις μεταφορές των εμπορευμάτων.
Επίσης, ο Ιγκόρ Αλέκσοφ, θα τονίσει ότι «οι επαφές με τους Έλληνες είναι φοβερές. Ποτέ δεν ξέρεις αν ένα φορτίο θα έρθει στην ώρα του. Έχουμε τεράστια προβλήματα με τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους».
Σύμφωνα με τις τελευταίες στατιστικές, το περασμένο έτος οι απεργίες των ελλήνων σιδηροδρομικών ήταν περίπου 72 ημέρες, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους του έτους, γράφει η σκοπιανή εφημερίδα.
Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος