Σκόπια: Τα ελληνικά μπλόκα κοστίζουν ακριβά στην οικονομία μας


www.echedoros-a.gr

Αύγουστος 6, 2012.

«Ανεπίσημες εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι σλαβικές εταιρείες των Σκοπίων, έχουν χάσει περισσότερα από 15 εκατ. ευρώ από τις απεργίες του περασμένου έτους και τώρα προσπαθούν να μαζέψουν  τα εκατομμύρια των ζημιών, ενώ από το ελληνικό εμπάργκο της δεκαετίας του ’90 η ζημιές στη χώρα μας ανήλθαν στα  1,2 δις δολάρια», γράφει η σλαβική εφημερίδα των Σκοπίων Ντνέβνικ.

Ο Διάδρομος 8


«Οι επιχειρηματίες μας ψάχνουν επί χρόνια μια δυνατή εναλλακτική λύση αντί του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και τονίζουν την ανάγκη για την κατασκευή του Διαδρόμου 8, που συνδέει τα Σκόπια με τα αλβανικά και τα βουλγαρικά λιμάνια. 

Ήδη, όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία, οι αποκλεισμοί των συνόρων του περασμένου έτους έχουν κοστίσει στην οικονομία της FYROM περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ, ενώ περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ ζημία έχουν υποστεί οι μεταφορείς».

Εκτός από τις μεταφορικές εταιρείες μεγάλες ζημίες έχουν υποστεί οι βιομηχανίες μετάλλου που χρησιμοποιούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Μεγάλες οι ζημίες από το ελληνικό εμπάργκο

«Υπάρχει μια κακή εμπειρία από τη χρονιά της ανεξαρτησίας μας μέχρι σήμερα. Έτσι από τη δεκαετία του ’90 η χώρα μας έχει υποστεί μια σειρά από μπλόκα της Ελλάδας και κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού της χώρας μας  οι άμεσες ζημίες  ήταν (τότε) περί τα 62 εκατομμύρια δολάρια σε μηνιαία βάση και 1,2 δολάρια στους  20 μήνες που διήρκησε το ελληνικό εμπάργκο».

«Μάλιστα», συνεχίζει το δημοσίευμα, « κατά την περίοδο εκείνη είχαν απολυθεί 25.000 εργαζόμενοι (7 τοις εκατό των εργαζομένων), αυτό είχε ως αποτέλεσμα το ΑΕΠ την εν λόγω περίοδο να μειωθεί κατά 15 τοις εκατό.

 Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η άμεση ζημιά στους πρώτους τρεις μήνες του εμπάργκο ανήλθε στα 660 εκατ. δολάρια. Ο πλήρης αποκλεισμός άρχισε το Φεβρουάριο του 1993 και διήρκεσε μέχρι τον Οκτώβριο του 1995.

Σημειώνεται ότι οι εξαγωγείς και οι εισαγωγείς από τα Σκόπια, τη Σερβία και τη Βουλγαρία είναι πολύ σημαντικοί για την κερδοφορία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Από τα Σκόπια προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διοχετεύεται κυρίως χάλυβας και νικέλιο, γράφει το δημοσίευμα.
--