Σκοπιανή Δοϊράνη: Περιμένοντας το τρένο για την Ελλάδα




Οκτώβριος 1, 2010

Το εργοστάσιο «Doiran Steel” ζητά να φτιάξει μια σιδηροδρομική γραμμή προς την Ελλάδα με δικά του χρήματα. Η Αθήνα, όμως, σιωπά σε αυτήν την προσφορά. Το σιδηροδρομικό αυτό κομμάτι της Δοϊράνης υπάρχει από το 1884,γράφει χαρακτηριστικά η σκοπιανή εφημερίδα Ούτρισνσκι Βέσνικ στο εικονιζόμενο κείμενο.

«Ο σιδηρόδρομος πρέπει να γίνει» δήλωσε ο έλληνας Μιχάλης Κωνσταντινίδης, εκτελεστικός διευθυντής του εργοστασίου «Doiran Steel”, το οποίο είναι ένα εργοστάσιο μεταποίησης σιδήρου στην πΓΔΜ και ένα από τα μεγαλύτερα των Βαλκανίων.

Το εργοστάσιο είναι ιδιοκτησίας του ομίλου „Сидерон“ –«Σίδηρον» με έδρα τη Σόφια και αγοράστηκε πριν από τρία χρόνια ως μέρος μιας στρατηγικής επέκτασης των δραστηριοτήτων της εν λόγω αθηναϊκής εταιρείας στην περιοχή των Βαλκανίων.

Όπως πληροφορούμαστε μόνον το «Νίκτσιγκ» του Μαυροβουνίου , το ‘Stomana’ της Βουλγαρίας, το ‘Ζένιτσα» της Βοσνίας, μπορούν να ανταγωνιστούν τα προϊόντα παραγωγής της σκοπιανής Δοϊράνης. Το πρώην «"Nikolfert" δημιουργήθηκε στα πλαίσια του 2006, στη συνέχεια Έλληνες επιχειρηματίες συνειδητοποίησαν ότι εδώ βρίσκεται ένας πραγματικός θησαυρός. Για τους λόγους αυτούς, είναι πλέον πρόθυμοι να ρίξουν εκατομμύρια ευρώ για την σιδηροδρομική σύνδεση της σκοπιανής Δοϊράνης με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και με τον υπόλοιπο κόσμο.

«Περιμένουμε την ελληνική εταιρεία σιδηροδρόμων –ΟΣΕ- να κάνει το καθήκον της για την ολοκλήρωση του σιδηροδρόμου, ο οποίος είναι συνολικού μήκους μόλις 8,8 χιλιομέτρων. Για εμάς θα σημάνει περικοπή του κόστους 10 ευρώ ανά τόνο. Είμαστε ένα εργοστάσιο που απασχολεί 170 άτομα και επεξεργάζεται σε ετήσια βάση 170.000 τόνους χάλυβα» θα πει ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης (φωτό δίπλα) στην σκοπιανή εφημερίδα και θα προσθέσει ακόμη:

«Σκεφθείτε ότι απαιτούνται μόνον 8,8 χιλιόμετρα τα οποία η εταιρεία δεσμεύεται να χρηματοδοτήσει ώστε να ενωθεί με το δίκτυο της ελληνικής σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να δοθεί η δυνατότητα μεταφοράς προς τη Θεσσαλονίκη αλλά και αντίθετα προς Βουλγαρία και Ρουμανία».

Ο έλληνας διευθυντής του εργοστασίου δήλωσε ότι συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό των Σκοπίων για το ζήτημα αυτό αλλά και με τον υπουργό Εξωτερικών Αντόνιο Μιλοσόσκι, πρόσφατα, στην Οχρίδα, όπου έθεσε το ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Η πρωτοβουλία μέσω της διπλωματικής οδού μεταφέρθηκε στην ελληνική πλευρά από το 2007, γράφει το σκοπιανό δημοσίευμα. Η Ελλάδα άρχισε αν εξετάζει την ενδεχόμενη έναρξη μιας νέας σιδηροδρομικής διέλευσης των συνόρων. Ουσιαστικά δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

Στις 20 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους ο σκοπιανός υπουργός Εξωτερικών απέστειλε επιστολή στο Γραφείο Συνδέσμου Ελλάδας-Σκοπίων για το θέμα αυτό. Όπως σημειώνεται «η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία έχουν επιδείξει την πολιτική βούληση και εξέδωσαν θετική γνωμοδότηση για την πρωτοβουλία αυτή.

Ο συντάκτης του σκοπιανού δημοσιεύματος ευελπιστεί ότι σύντομα θα επιτευχθεί η διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης με τον ελληνικό σιδηροδρομικό σταθμό της Δοϊράνης.

Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος