Φεβρουάριος 4, 2023. Ελλάδα.
Τίρανα.
Το έργο ήταν πάντα μέρος των συζητήσεων στους ελληνικούς θεσμούς, αλλά ποτέ δεν πάρθηκε οριστική απόφαση για την κατασκευή του.
Ο Έλληνας υπουργός
Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είπε ότι «πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, το
οποίο άρχισε να σχεδιάζεται και να συζητείται πριν από το 2005, αλλά μόλις
πρόσφατα έγινε πραγματικότητα».
Ο αυτοκινητόδρομος
μήκους 70 χιλιομέτρων, Γιάννενα- Κακαβιά, αποτελεί βασικό κόμβο τουριστικών ροών και θα
διευκολύνει την κυκλοφορία μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας, ενώ ένα χιλιόμετρο από
αυτό θα κοστίσει 4,5 εκατ. ευρώ.
Προβλέπεται να
κατασκευαστεί στα ίδια πρότυπα με τον αυτοκινητόδρομο Κρυσταλλοπηγής -
Θεσσαλονίκης, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας εκατέρωθεν, ώστε να είναι δρόμος με
διόδια επιπέδου Α1.
Το ελληνικό κράτος
έχει θεωρήσει τη συνέχισή του ως προτεραιότητα αφού έχει ήδη ενταχθεί από την
Ευρωπαϊκή Ένωση ως μέρος του Γαλάζιου Διαδρόμου, που περιλαμβάνει 8 χώρες
Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.
Το διαθέσιμο κεφάλαιο
είναι 320 εκατομμύρια δολάρια. Η Κροατία έχει σημειώσει μέχρι στιγμής τη
μεγαλύτερη πρόοδο στην κατασκευή δρόμων στο έδαφός της.
Από τον Γαλάζιο (ή Μπλε)
Διάδρομο στην Αλβανία, περνούν περίπου 315 χλμ. από το συνοριακό σημείο στο
Muriqan μέχρι τη σύνδεση με την Κακαβιά.
Αυτή τη στιγμή το
Υπουργείο Υποδομών έχει ανοίξει τη φάση του διαγωνισμού για τους άξονες από
Μηλωτή προς Φίερ, γράφει το αλβανικό δημοσίευμα.
--
© Βαλκανικό Περισκόπιο -Γιῶργος Ἐχέδωρος
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης του ιστολογίου παραγωγής- https://www.echedoros-a.gr